کلاس چهارم دبستان برهان مبین مشهد

صفحه اختصاصی کلاس چهارم

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

اطلاعیه ٣۰مهر

کتاب خیلی سبز صفحه 20 تا 23 حل شود.پرسیده میشود کل درس مخلوط ها

از روی کلمات سخت درس راز نشانه ها تا١۰خط بنویسند.

بدلیل حساسیت سال چهارم از غیبت بجز در موارد ضروری خودداری شود و در صورت غیبت حتما تکالیف و درس ها پرسیده شود.دانش آموز بدون تکلیف نیاید.

متوجه شدم کتاب خیلی سبز را بعضی مادرا حل میکنند.کمک کنید اما خودتان بهیچوجه تکالیف را انجام ندهید.

آقای بذرافشان و ایروانی امروز کتاب خیلی سبز نداشتند.

برنامه شان را چک کنید..عقب می افتند.

فارسی تا جایی ک درس داده شده بلد باشند.شعر روباه و زاغ حفظ شود.

هنوز آقای بذرافشان و ابراهیم زاده شعر قبلی را حفظ نکردند...!

تشکر از خانم سیدآبادی بخاطر عملکرد خوب فرزندشان...

آقای رضوی و ایروانی هم خوبند ولی باید بیشتر تلاش کنند.



۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

علوم.درس مخلوط ها

با سلام

تشکر ویژه ازهمه والدین عزیز و بخصوص خانم جامی عزیز برای همکاری در درس علوم

و آماده سازی سالاد ماکارونی
باتشکر بتوئی
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

اطلاعیه 28 مهر

برای  روز دوشنبه
کتاب خیلی سبز علوم صفحه ١٣,١۴,١۵ خوانده شود و سوالات صفحه 17,18,19 حل شود.حتما از دانش آموزتون پرسش رو داشته باشید و کتابو حل کنند.

مادرای گل برای برنامه سالادماکارونی درس مخلوط ها حتما باخانم جامی عزیز نهایت همکاری رو داشته باشید.

دفتر املاها رو چک کنید امضا کنید متوجه بشم دیدید و از روی غلط ها حتما یک خط بنویسند اونایی ک املاشون ضعیفه هرشب املا گرفته بشه با دانش آموزتون کار کنید.

املا علاوه براز متن اصلی درس از تمام حکایات و متن های درس هم گرفته میشه...کارشود لطفا.

نکته مهم:در سال چهارم درس مخلوط های کتاب علوم جزو سنگین ترین مباحث این ساله.حتما از روی کتاب خیلی سبز  مفهومی کار شود و بعضی فعالیت و آزمایش هارو عملی انجام بدید.

برای بانک جوائز مادرای عزیز لطفا با خانم جامی همکاری داشته باشید...متاسفانه بعضی والدین کوتاهی می کنند که ان شالله سریعتر جبران میشه.

طرح تشویقی و جایزه از طرف مدرسه انگیزه بالایی برای تلاش درسی و انضباطی دانش آموزتونه.

تشکر از نهایت همکاری شما عزیزان

بتوئی

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

آزمایش علوم


گزارش کار آزمایش صفحه ی 8 :
🌱موضوع آزمایش:
مشاهده ی مخلوط های یکنواخت و غیریکنواخت

🌱مواد لازم:
3عدد لیوان،روغن مایع،قاشق،گچ،قند

🌱شرح آزمایش:
درون 3 لیوان که قبلا آن ها را شماره گذاری کرده ایم تا نیمه آب می ریزیم.
در لیوان شماره ی (1)، سه حبه قند و در لیوان شماره ی (2)، سه قاشق روغن مایع و در لیوان شماره ی (3)، سه قاشق گچ یا آرد می ریزیم و آن ها را با قاشق هم می زنیم.

🌱نتیجه گیری :
قند به طور یکنواخت در آب حل می شود و محلول به دست آمده شفاف است و ته نشین نمی شود.
روغن در آب حل نمی شود و شفاف نیست رونشین می شود
گچ در آب ته نشین می شود و شفاف نیست.
در واقع بعضی از مخلوط ها شفاف هستند و مواد مخلوط شده به طور یکنواخت پخش شده اند ولی بعضی از مخلوط ها شفاف نیستند و مواد مخلوط شده به طور یکنواخت پخش نشده اند.


🔴گزارش کار آزمایش صفحه ی 12:
🌱موضوع آزمایش:
جداسازی مخلوط

🌱مواد لازم:
ورق آلومینیومی ،آب ،نمک ،کش ،ماسه ی دانه ریز ،ماژیک ،لیوان کاغذی ،قاشق، کاغذ صافی

🌱شرح آزمایش:
با ماژیک روی دو لیوان حروف (آ) و (ب) را می نویسیم.
در لیوان (آ) یک قاشق نمک،یک قاشق ماسه و تا نیمه ی آن آب می ریزیم و مخلوط را کاملا هم می زنیم.
حالا روی لیوان (ب) پارچه ای توری و نازک (یا کاغذ صافی) می گذاریم و کش را دور آن می اندازیم.
مخلوط درون لیوان (آ) را روی صافی می ریزیم.
حالا مقداری از موادی را که از کاغذ صافی عبور کرده و داخل لیوان (ب) ریخته است را برمی داریم و روی ورق آلومینیومی می ریزیم و جلوی نور خورشید قرار می دهیم تا تبخیر بشود.

🌱نتیجه گیری :
✅هنگامی که مواد درون لیوان (آ) را از کاغذ صافی عبور می دهیم،نمک و آب از صافی عبور می کنند و درون لیوان (ب) می ریزند ولی ماسه ها روی کاغذ صافی باقی می مانند.در واقع ماسه از طریق صاف کردن از آب و نمک جدا می شود.

✅هنگامی که مخلوط آب و نمک را جلوی نور خورشید قرار می دهیم بعد از مدتی آب تبخیر می شود و نمک روی ورق آلومینیومی باقی می ماند.
در واقع نمک از آب به وسیله ی تبخیر جدا می شوند.

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

ارزشیابی ریاضی

سلام
در ارزیابی به عمل آمده در درس ریاضی همه کلاس خوب بودند به جز آقایان بذرافشان و ابراهیم زاده که کتاب و تکلیف نداشتند

تمرین صفحه ۱۵ در دفتر حل شود


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

ارزیابی ریاضی

سلام
ارزیابی بچه ها امروز خوب بود به جر آقایان رمضانی که معمولی بودن و ابراهیم زاده ضعیف بودند و تکلیف نداشتند

تکلیف صفحه ی ۱۲ و ۱۳ کتاب ریاضی که در کتاب حل شود


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

صورت جلسه ٢٣مهر

جلسه ی ٢٣ مهر با اولیا دانش آموزان به انضمام ناگفته های جلسه.

نکات انضباطی و تربیتی :

برای من نظم و انضباط و اخلاق نیکو . احترام متقابل به دوستان و کمک و همیاری به دوستان و احترام به جمع کلاس اهمیت زیادی دارد و با نظم و در آرامش می توان به اهداف آموزشی و علمی دست یافت.

در مورد رعایت مقررات مدرسه و کلاس با فرزندان خود صحبت نمایید.با اجازه معلم از میز بیرون بیایند.

 از غیبت فرزند خود جلوگیر ی نمایید و در صورت نیاز ، غیبت فرزند خود را به مدرسه اطلاع دهید و گواهی پزشکی را ارائه نمایید

نکات بهداشتی :

 به بهداشت فردی فرزندان خود بیشتر توجه نمایید. مسواک زدن ، به موقع خوابیدن خواب ، حمام شستن جوراب روزانه ، کوتاه نگه دانشتن مو و بدون مدل – اتو کردن لباس ها – تمیز بودن کفش - رعایت نظافت کلاس و محیط مدرسه

9- توصیه به دانش آموزان در استفاده از سرویس بهداشتی و آب خوردن و خوراکی های موجود خود در ساعات زنگ تفریح

نکات آموزشی :

 نظارت ، کنترل و بررسی تکالیف و انجام کاربرگ توسط دانش آموزان و کنترل توسط والدین

انجام فعالیت های کتاب نوشتاری بعد از هر بار که درس داده شد

پرسش و پاسخ از دروس مختلف و والدین سنجی

 آوردن کتاب ها روزانه طبق برنامه درسی ، شب کنترل شود.

 آوردن وسایل مورد نیاز مثل خودکار در چهار رنگ آبی ، قرمز ، سیاه و سبز، مداد ، پاکن ، تراش مخزن دار ، خط کش ، تعداد دو رنگ ماژیک وایت برد برچسب اسم روی آن زده شود.

 کنترل و بررس دفتر فارسی کلمات مترادف همه درس ها – کلمات دارای ارزش املایی – شعر ها و معنای آن ها صورت داستان - مباحث دانش زبانی مثل کلمات متضاد و تحقیق ها و فعالیت هایی که معلم تعیین می نماید.

 علامت گذاری و یا برچسب نام روی کتاب ها و دفاتر وسایل مانند ماژیک وایت بر د و لباس فرم مدرسه ، لباس ورزشی و غیره

 توصیه به نوشتن با خط تحریری

 داشتن دفترچه یادداشت برای ثبت تکالیف روزانه

 هرماه برای آگاهی از وضعیت اخلاقی و درسی با معلمین ارتباط داشته باشید.

 وسایل فانتزی به کلاس نیاورند مانند تراش رومیزی بزرگ ، خودکار های چراغ قوه دار و لگو ....

 ارتباط والدین از طریق وبسایت و دادن پیشنهاد قابل اجرا و سازنده

24- نماینده اولیاء کلاس برای هماهنگی های لازم در انجام و پیشبرد اهداف کلاس پیگیر و تلاش نماید.

مقوله های رتبه بندی ارزشیابی دانش آموزان در سایت:
 خوب : دانش آموزی که همیشه بدون غلط و همیشه پاسخگو است و به تمام اهداف مورد نظر معلم دست یافته و تکالیفش را کامل انجام می دهد و اشتباه های محدودی دارد.

معمولی: دانش آموزی که بطور متوسط به اهداف و انتظارات مورد نظر معلم دست یافته باشد

ضعیف : دانش آموزی که برای انجام فعالیت ها نیاز به کمک و راهنمایی معلم دارد. و به تنهایی قادر به پاسخگویی و انجام فعالیت ها نمی باشد.

باتشکر بتوئی

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

ارزشیابی مطالعات

با سلام
ارزشیابی از فصل اول درس مطالعات انجام شد
اولیا گرامی لطف کنید و برگه های امتحانی را امضا کنید و به مدرسه برگردانید تا داخل کلر بوک بچه ها قرار بگیرد
به جز چند نفر بقیه خوب بودند که انشاالله امتحان بعد جبران کنند

روانخوانی قرآن بچه ها با لطف شما اولیا گرامی بهتر شده
معنی نماز در نمره ی قرآن تاثیر بسزایی دارد
خانم ابراهیم زاده و بذر افشان لطف کنید هزینه ی برگه A۴ رو پرداخت کنید






۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

ارزیابی 21 مهر

ارزیابی آزمون علوم؛
بذرافشان معمولی
رضوی خوب
جامی ضعیف
محسن زاده ضعیف
رمضانی معمولی
ابراهیم زاده ضعیف
سید آبادی خوب
ایروانی خوب
آقایون ابراهیم زاده و بذرافشان و محسن زاده هنوز شعر را حفظ نکردند.
اولین آزمایش علوم درس مخلوط ها انجام شد باتشکر از آقای جامی برای تهیه وسایل.
بقیه وسایل بین بقیه دانش آموزان تقسیم شده لطفا برای دوشنبه همه بیارند.
بجز آقای جامی بقیه کتاب نگارش درس دوم را ننوشته بودند.برای جلسه بعد کامل کنند.
بعنوان جریمه انضباطی همه باید از روی درس دوم یکبار با خط خوش در دفتر بنویسند.


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم

ارزیابی ریاضی و مطالعات ۱۸ مهر

سلام

عملکرد ریاضی در ۱۸ مهر به شرح ذیل میباشد:

۱- ارزیابی کلاسی خوب بود

۲- آقای ابراهیم زاده تکلیف و کتاب ریاضی نداشت و ارزیابی ضعیفی داشت

۳- دوشنبه تا صفحه ۱۱ کتاب ریاضی امتحان گرفته میشود

۴-تمرین صفحه۱۱ در دفتر نوشته شود

عملکرد درس مطالعات

۱-امتحان مطالعات روز شنبه گرفته میشود از فصل اول ( چهار درس اول)

۲- اولیا لطفا دفترهای مطالعات را کنترل کنند

۳-به اطلاع می رسانم که دفاتر مطالعات نمره دارد

۴ - ارزیابی کلاس بجز چند موردخوب بود


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
معلم کلاس چهارم